Tuesday, September 20, 2011

Mazsolás bun

mildly-sweet-currant-bun
Enyhén édes, alig cukros mazsolás-tejes zsemle
egy csipet fahéjjal, aranybarnára sütve.

A fahéjas-cukros konty tésztája volt a kiindulópont: 250 g liszt, csipet só, csipet őrölt fahéj, 1 ek. finomítatlan cukor (organic unrefined cane caster sugar), 40 g vaj, 150 ml tej, 2 csapott tk. szárított élesztő és 2 marék apró szemű mazsola (currants).

Az összeállt tésztához a végén adtam hozzá a száraz mazsolát (vicces volt, alig akart a tésztában maradni, rendre kipotyogtak).

currant-bun-dough
A megkelt tésztát hengerré formáltam és 8 részre vágtam, majd a darabokat a tenyerem alatt gömbölyítettem (a makacs mazsolák csak nem akartak a helyükön maradni).

Sütőpapírra tettem őket, majd ott is pihentek (15-20 perc), végül lekentem tejjel, és előmelegített sütőben, 200 °C-on aranybarnára sütöttem.

currant-buns

15 comments:

trollanyu said...

Istenien néz ki, nagyon tetszik a formája. Mostanában rengetg kelt tésztát készítek,ezt is mentettem csak a mazsolát kell kihagynom:)

Unknown said...

Gyönyörűek és a mazsolát is imádom csak a nagyobbik fiam nem.Na de elosztanám a tésztát két részre és felébe csokit tennék mert azt persze szereti.
Én is sok kelt tésztát készítek mert szeretjük.

Gerdi said...

De kis helyesek lettek! Miért pont bun? (Románul azt jelenti, jó. Ebben nem is kételkedem.)

Vicuska said...

Szökevény mazsolaszemek? Azért jó egybefogtad mégis :D Evésre csábítóra formáztad!

Kati said...

Hogy te milyen finomakat sütsz.:)

Anazar said...

Trollanyu, köszönöm. Úgy formáztam, hogy a domborított tenyerem alatt gömbölyítettem, felül sima lett, alul meg ott volt a csavar, és csak átfordítottam felülre. Mazsola nélkül is finom a tésztája, de mazsola nélkül lehet nem lesz elég édes az 1 ek. cukorral, kettővel-hárommal akkor ;-)

Daniela, köszönöm. Akkor mindjárt két adaggal készíts, mazsolásat a mazsolafüggőknek, meg csokoládésat a mazsolát-nem-kedvelőknek :-)

Gerdi, köszönöm. Tetszik a román bun jelentése!! A bun errefelé édes kenyérke. Kis cipó, zsömle?? Nekem mondjuk a zsömle, cipó inkább olyan kenyér(ke), ami vajjal, sajttal, sonkával eteti magát. Amikor azon agyaltam, hogy minek nevezzem, leragadtam a bun-nál, mert inkább kalács, mint zsömle, de kalácsnak meg a szép, nagy, fonottat tekintem, meg abba tojás is megy, ebbe nem, úgyhogy nem is kalács, nem is zsömle, legyen bun ;-)

Vicuka, néhányuk elkószált, galádul megettem őket, így játak =D)) Köszönöm, jópofák lettek.

Kati, köszönöm :)

Gizi said...

Csodálatos!!! Szinte érzem az illatát. Reggelire egy pohár kakaó mellé bevállalnák egy-két darabot.:)

Anazar said...

Gizi, köszönöm. Mesés volt az illata!! A nyolc darab osztozott az 1 ek. cukron, úgyhogy akár hármat is ;-)

Csilla said...

Ezek csodaszépek!!!
A mazsolát sajnos nem bírom megszerettetni a gyerekeimmel, de anélkül is nagyon fincsi lehet, én is mentem. :)

Anazar said...

Csilla, köszönöm. Mazsola helyett tehetsz bele apróra vágott, aszalt sárgabarackot pl. ;-)

Petra said...

Nagyon szép bucik, nekem a mazsola is tetszik benne. :))

Ani said...

Jé ez olyan, mint mifelénk valamelyik pékségben árultak egérkét. Már nem azt ami a sütödékben a földön szaladgál))) Kis fülecskék meg orr volt formázva, a szeme meg mazsi..asszem

Anazar said...

Petra, köszönöm. A mazsolát édesítőnek szántam, ezért is elég bele mindössze 1 ek. cukor ;-)

Teakert, errefelé a fülecskés bucit 'bunny'-nak hívják, ami nyulacska, aka tapsifüles, vagy stílusosan inkább tepsifüles :-D))

Zsani said...

Nagyon jól néz ki, én is mentettem a receptet:) Reggelire tökéletes lehet, szigorúan mazsolával!:)

Anazar said...

Csupa Csoki, köszönöm. Mindjárt dupla adaggal fuss neki. Az erdeti terv szerint 2-3 napra szántam kettőnknek a nyolcat, de nem érték meg a másnapot ;-))))